vrijdag 18 december 2009

Minialbums

Vorige week niets gepost. Wel een slideshow gemaakt van mijn minialbums. Op de foto zie je de omslag van mijn eerste album. Zo tegen het einde van het jaar ga je weer eens terug denken, en ik bedacht dat het toch al een hele tijd geleden is dat ik ben begonnen met scrappen. Toen Kim en Niels voor het eerst op vakantie waren op Bonaire zag ik bij Albert Heyn een creatief met foto's liggen. Dit was de uitgave zomer 2004. Het zag er mooi uit dus nam ik hem mee voor Kim als voorbeeld om de vakantiefoto's in te plakken. Zij vond het erg leuk maar wilde er wat meer van weten en vroeg of ik mee wilde naar Heesch voor een beginnersworkshop. Ja hoor kind ik ga wel mee. Daar hebben we dit album in elkaar gezet en enkele technieken geleerd, zoals het scheuren. Het was erg leuk en gezellig en vol enthousiasme gingen we weer naar huis. Daar heeft het album nog zeker een half jaar onafgewerkt in de kast gelegen. Op een dag met het opruimen kwam ik het weer tegen en vond het toch zonde om het te laten liggen. Met stof dat over was van de gordijnen heb ik de omslag bekleed en het boekje verder afgemaakt met de weinige spullen die ik had. Vanaf dat moment was ik bij wijze van spreken gebeten door de "bug" en ben er niet meer mee gestopt. Na dit minialbum heb ik er nog een paar gemaakt en na een tijdje ook begonnen met het maken van "12x12" layouts. Dit vind ik eigenlijk het leukste om te doen. Dat is ook de reden waarom er nog een paar half afgewerkte minialbums in de kast liggen. Mijn eerste goede voornemen voor het nieuwe jaar is om al deze minialbums af te maken. Pffft. Verder heb ik deze week een paar ATC- kaartjes gemaakt voor de december challenge van http://www.scrapbookingcompetitions.blogspot.com/ Ze gaan over oude kerstballen die van mijn oma zijn geweest. De achtergrond is eerst bestempeld met rood/geel en groen/geel. De randen van de kaartjes en de foto's met bruin. Daarna de tekst en de swirls erop gestempeld. Het woord oma is met groene embossingpoeder bewerkt.

Bedankt voor het kijken, een fijn weekend en geniet van de sneeuw.










1 opmerking:

  1. Ik snap er dus niks van... hoezo "geniet van de sneeuw"??? Jij woont niet echt ver weg van mij en jij hebt sneeuw??? VERDORIE! De weegoden hebben gewoon mijn HUIS overgeslagen denk ik! Anyway - leuk om te lezen hoe je aan het scrappen raakte, en leuk om je boekje te zien! Ik ben wel een fan van mini boekjes, EN ATC's en, en... ach, alles behalve kaarten eigenlijk... nou uuhhh, fijn WIT weekend dan maar (duim je voor me dat er hier ook nog een buitje valt?!)

    BeantwoordenVerwijderen